Kraftverket

Välkommen till Kraftverket på Västmanlands läns museum – en oas av stillhet och återhämtning! Kulturhistoria är allt som människor skapat genom historien, och allt som vi fortsätter skapa varje dag. I Kraftverket står du som besökare i centrum, och här kan du inte bara reflektera över livet, begrunda dina intryck från museet eller bläddra bland böckerna, utan också ladda din mobiltelefon!

Ibland bjuder vi också in till evenemang i Kraftverket och arbetar med olika grupper kring olika projekt.

I Kraftverket strävar vi efter att vara modiga och att utforska nya idéer, vara nyfikna på historia och samtid, och att uppmuntra till kreativitet för att möjliggöra nya perspektiv. Det är ett rum som ständigt förändras; ibland väldigt stillsamt och avskalat och ibland pulserande av liv och kreativitet.

Vi hoppas att Kraftverket ska vara en plats där du känner dig välkommen, oavsett vem du är eller vad du söker!

Välkommen in!

Kraftverket. Foto Västmanlands läns museum