Spice Sensory Art Session: för social innovation

Event
Följ med oss på en sensorisk konstresa genom svensk kryddkultur!

Vi börjar med en kort introduktion om kryddornas historia i den svenska kulturen, följt av en rolig konstsession där du får måla med kryddor. Upptäck den rika historien bakom svensk kryddkultur och traditionella rätter – från kanel till kardemumma och mycket mer!

Dela med dig av din egen kultur genom mat och kryddor för att väcka samtal och engagera dina sinnen. Oavsett om du är en konstnär eller bara älskar att testa nya saker, är detta evenemanget för dig.

Var med oss för en inspirerande kväll av konstnärligt skapande och kulturellt utbyte.

Vi ses där!

….

Spice Sensory Art Session: for Social

Join us for a Sensory Art Journey Through Swedish Spice Culture.

A short introduction about the history of spices in the Swedish culture, followed by an art session using spices to paint. You will explore the rich history of Swedish spice culture and traditional dishes! From cinnamon to cardamom and much more!

Share with us your culture of food and spices to spark conversation and engage your senses! Whether you’re an artist or just love trying new things, this event is for you. We will discover the connection between spices, food, and community together and networking with like-minded individuals with diverse backgrounds.

Skype