Hållbara rum – en utställning, en verkstad och ett Tiny house

Tycker du om att pyssla, inreda och renovera därhemma? Vill du också försöka leva mer hållbart? Nu bjuder länsmuseet in alla nyfikna, renoveringssugna, kunskapstörstande, slöjdintresserade och hållbarhetssökande till vårt största utställningsrum Traversen.

Här kan du inspireras i utställningen Hållbart Hemma som handlar om slöjd, byggnadsvård och bra materialval i vardagen. I en annan del av rummet kan du följa när ett gäng kreativa kvinnor bygger ett Tiny House på plats. Föreningen FLIKS (Folkbildning för kreativt skapande) bjuder in kvinnor till kurser för att bygga huset. I rummet har vi också en verkstad. Dit är alla välkomna att prova på och skapa själva. Du behöver inte kunna något i förväg. Duktiga hantverkare och föreläsare av olika slag delar med sig av sin kunskap och sina metoder.  Du lär dig, har roligt och inspireras samtidigt att göra mer hållbara val till ditt hem.

Du kan också!

Hållbara rum produceras av Västmanlands läns museum i samarbete med Västmanlands läns hemslöjdsförbund.
Utställningen Hållbart hemma är producerad av Sörmlands museum.

Dela sidan med andra:

Hållbara rum - en utställning, en verkstad och ett Tiny house Foto Lasse Fredriksson