Möten Med Minnen – Modärna tider

Visning
Visning av utställningen När då var nu - Modärna tider för personer med någon form av demenssjukdom tillsammans med närstående person eller följeslagare.

Under visningens gång tittar vi tillsammans på några utvalda föremål i utställningen Modärna tider. Tillsammans utforskar vi föremålen, våra associationer och minnen.

Kaffe ingår efter visningen för den som önskar.
Hela besöket tar ca 1,5 timme inkl kaffe.

Föranmälan krävs senast torsdagen veckan innan visningen
Mötesplatsen är vid entrén på Karlsgatan 2 där vår museipedagog Lena möter er.

Föranmälan

Ni föranmäler er via e-post [email protected] eller telefon 021-17 33 23.

Möten med minnen

Möten Med Minnen är ett prisbelönt program bestående av specialanpassade museivisningar för personer med demens och deras anhöriga, utvecklat av Museum of Modern Art i New York. Programmets mål var att genom konst och kulturarv ge stimulans och ökad livskvalitet till dem som drabbats av demens samt deras anhöriga.

Via projektet utbildades museipedagoger runt om i landet så att de kunde arrangera egna specialvisningar på sina museer för demenssjuka och deras anhöriga. Nu är Möten med minnen avslutat som projekt men 83 av de museer som deltagit fortsätter med visningarna i sina ordinarie aktiviteter, däribland Västmanlands läns museum och Västerås konstmuseum.

Skype

Tack för ditt bidrag till Älskade Västmanland! ♥