Ungdomshäng – staden, kultur och arkitektur

Event
Kom och häng med vår ungdomsgrupp och berätta om dina speciella platser i staden!

Delta i våra roliga aktiviteter där du får markera och berätta om en plats i Västerås som är viktig för dig och som du vill ska finnas kvar eller bygg din favoritbyggnad i vår pysselstation!

Alla som deltar och svarar på en utvärdering får en present.

Vi bjuder på fika och ungdomsgrupperna från projekten Mitt slott ditt slott och Västerås stads Ungdomsdialog finns på plats!

För ungdomar mellan 13-18 år 😊

Evenemanget arrangeras som en del av Västerås Arkitekturdagar 2024.

De insamlade berättelserna kommer att ingå som ett av flera underlag i arbetet med Västerås stads nya kulturmiljöprogram – för att barn och ungas åsikter ska tas med i arbetet. Arkitekter och byggnadsantikvarier från Västerås stad finns på plats och svarar på frågor.

Arrangör: Västmanlands läns museum, Arvsfondsprojektet Mitt slott, ditt slott, Västerås stad.

Skype