En 3D logga tar form

Medan många har njutit av sommarledigheten, har museet varit fullt av aktivitet inför den kommande utställningen ’Älskade Västmanland’. Vår attributmakare, Sara, har haft fullt upp med att skapa utställningens logotyp i 3D.

En färgglad logotyp i färgerna grön, gul, blå, rosa och röd. Olika föremål omringar texten Älskade Västmanland allt från skatter till skräp.
Den ursprungliga logotypen för Älskade Västmanland. Framtagen av Annika Hirvonen.

– Det här samarbetet är otroligt inspirerande, säger Sara med ett leende. Logotypen, som vår kommunikatör Annika designat, har nu blivit mitt uppdrag att ge liv i en tredimensionell form.

Sara håller stolt upp en del av logotypen och förklarar: – Se här, allt material, förutom bottenplattan, är återvunnet. Det består av restmaterial, fyndade objekt och skatter från second hand-butiker och en sko från personalen!

En formad platta ligger på ett betonggolv. Plattan har målats i olika färger och bakom ser man två bord fulla med saker.
Grundformen har tagit form och delar av loggan har målats.
En platta målad i olika färger ligger på ett betonggolv.
3D loggan har fått lite fler föremål och plankor för utställningsnamnet.

Färgpaletten är lika unik som materialen. Sara har grävt fram gamla färgburkar från museets måleriverkstad och skapat nya, levande nyanser. Resultatet är en logotyp som inte bara representerar utställningen, utan också förkroppsligar kreativitet och hållbarhet.

En grundplatta med olika föremål är målad i färgglada färger.

Ta en titt på bilderna och filmen nedan för att se slutresultatet. Det är denna logotyp som kommer att hälsa er välkomna när ni besöker utställningen från och med den 19 oktober och framåt.

En färgglad 3D logga sitter uppe på en grön vägg. Framför står en skylt med texten Här inne bygger vi Älskade Västmanland. Öppnar 19 oktober 2024.
Nu sitter den färdiga 3D loggan uppe på väggen!